SPRZEDAŻ RUCHOMOŚCI W POSTACI UŻYWANYCH ŚRODKÓW TRWAŁYCH O WARTOŚCI POWYŻEJ 20.000,00 ZŁOTYCH NETTO, STANOWIĄCYCH WŁASNOŚĆ TRAKT SP. Z O. O. W GLIWICACH
TRAKT SP. Z O.O.
Z SIEDZIBĄ W GLIWICACH UL. JANA PAWŁA II 2, KOD POCZTOWY 44 – 100 GLIWICE ZAREJESTROWANĄ PRZEZ SĄD REJONOWY W GLIWICACH, X WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO POD NUMEREM KRS 0000115977, WYSOKOŚĆ KAPITAŁU ZAKŁADOWEGO: 6 670 300,00 ZŁ, REGON: 272172931, NIP: 631-10-00-933
OGŁASZA
PRZETARG PISEMNY NR 2/ST/2025
NA SPRZEDAŻ RUCHOMOŚCI W POSTACI UŻYWANYCH ŚRODKÓW TRWAŁYCH O WARTOŚCI POWYŻEJ 20.000,00 ZŁOTYCH NETTO, STANOWIĄCYCH WŁASNOŚĆ TRAKT SP. Z O. O. W GLIWICACH.
I. Przedmiot przetargu i cena wywoławcza:
Lp. | Nazwa, rodzaj, typ |
Rok produkcji/ |
Dane |
Cena wywoławcza netto,stanowiąca jednocześnie minimalną cenę sprzedaży [zł] |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Żuraw wieżowy ŻB 75/100 | 1987 |
Nr fabryczny: 2518 |
35.000,00 |
2 | Ciągnik siodłowy Mercedes-Benz AXOR | 2013 | Nr rej. SG 4514W VIN: WDF9440321B79855 Poj. silnika: 11967 cm3 Moc: 295 kW Kolor: biały Wskaźnik licznika km: 451446 km |
40.000,00 |
3 | Naczepa ciężarowa Schmitz-Cargobull Gotha SKI24 | 2013 | Nr rej. SG 4664P VIN: WSK00000001277376 Masa własna: 6530 kg Dop. masa całkowita: 35000 kg |
30.000,00 |
Sprzedaż powyższych ruchomości w postaci używanych środków trwałych podlega opodatkowaniu stawką podatku od towarów i usług w wysokości 23%.
II. Warunkiem przystąpienia do przetargu jest:
- Złożenie oferty zgodnie z Formularzem ofertowym załączonym do niniejszego ogłoszenia. Formularz można także uzyskać pod adresem mailowym: p.jasinski(at)traktgliwice.pl
- Wniesienie wadium w wysokości w wysokości 5 % cen wywoławczych, określonych w pkt. I, tj.:
Lp. Nazwa, rodzaj, typ Wysokość wadium [zł] 1 Żuraw wieżowy ŻB 75/100 1.750,00 2 Ciągnik siodłowy Mercedes-Benz AXOR 2.000,00 3 Naczepa ciężarowa Schmitz-Cargobull Gotha SKI24 1.500,00 - Wadium należy wpłacić w terminie do dnia 13.06.2025 r. przelewem na konto Spółki o nr:
ING BANK ŚLĄSKI 30 1050 1298 1000 0022 9199 3489 . W tytule przelewu należy wpisać: „Wadium przetarg nr 2/ST/2025 – pozycja nr….”. Datą wniesienia wadium jest data wpływu środków na konto Spółki. - Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty.
- Wadium złożone przez Oferenta, którego oferta zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza zostanie zarachowane na poczet ceny nabycia.
- Wadium złożone przez Oferentów, których oferty nie zostaną przyjęte, zostanie zwrócone niezwłocznie po dokonaniu wyboru oferty.
- Wadium przepada na rzecz Spółki TRAKT, jeżeli Oferent, którego oferta zostanie przyjęta, nie wpłaci całej ceny sprzedaży bądź uchyli się od zawarcia umowy we wskazanym przez TRAKT terminie.
III. Data i miejsce przetargu:
- Oferty składa się w nieprzejrzystej, trwale zamkniętej kopercie osobiście w Oddziale TRAKT Sp. z o.o. ul. Korfantego 52, 44-310 Radlin, bądź przesyła pocztą do dnia 13.06.2025 r. do godz. 10:00. Decyduje termin doręczenia przesyłki do miejsca składania ofert.
- Koperta z ofertą musi być oznakowana w następujący sposób:
TRAKT Sp. z o.o. Oddział Marcel
ul. Korfantego 52, 44-310 Radlin
OFERTA NA PRZETARG NR 2/ST/2025
NIE OTWIERAĆ PRZED DNIEM: 13.06.2025 r. godz 10:05 - Koperta musi zawierać adres oferenta. Oferty doręczone po terminie składania ofert pozostawia się bez rozpatrzenia i odsyła na adres oferenta podany na kopercie.
- Ofertę można wycofać bez żadnych skutków prawnych i finansowych wyłącznie przed upływem terminu do składania ofert, w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
- Oświadczenie o wycofaniu oferty doręczone po upływie terminu do składania ofert skutkuje przepadkiem wadium na rzecz TRAKT, nawet, jeśli zostało wysłane przed upływem tego terminu.
- Zaoferowana cena nie może być niższe niż cena wywoławcza netto, stanowiąca jednocześnie minimalną cenę sprzedaży określona w tabeli w pkt. I.
- Otwarcie ofert nastąpi w dniu 13.06.2025 r. godz. 10:05 w Oddziale Spółki pod adresem: ul. Korfantego 52, 44-310 Radlin.
- W przypadku złożenia dwóch lub więcej ofert, zawierających taką samą najkorzystniejszą cenę, oferentom, którzy je złożyli wyznacza się termin na złożenie ofert dodatkowych. Cena zaproponowana w ofercie dodatkowej nie może być niższa, niż cena pierwszej oferty.
- Termin ważność oferty wynosi 14 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
IV. Postanowienia ogólne:
- W przetargu nie może uczestniczyć Oferent, który w okresie ostatnich 24 miesięcy przed upływem terminy składania oferty nie wywiązał się z postanowień Regulaminu o którym mowa w pkt. 9, przetargu ogłoszonego przez Trakt, w którym to przetargu oferent brał udział, a jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
- Przetarg uznaje się za rozstrzygnięty z chwilą zatwierdzenia jego wyników w formie uchwały przez Zarząd Spółki oraz po uzyskaniu wymaganych zgód korporacyjnych innych organów Trakt.
- O dokonaniu wyboru poszczególnych oferentów Komisja Przetargowa zawiadamia w formie pisemnej lub wiadomości elektronicznej.
- Kupujący nie może domagać się unieważnienia przetargu, ani też obniżenia ceny nabycia z powodu wad przedmiotu przetargu, mylnego jego oszacowania lub innej przyczyny.
- Spółka może odwołać lub zmienić warunki przetargu lub ogłoszenia, zamknąć lub unieważnić przetarg w całości lub części bez wybrania którejkolwiek z ofert bez podania przyczyny, jak również żądać, w przypadku wystąpienia przesłanek, o których mowa w art. 705 kodeksu cywilnego, unieważnienia umowy zawartej w drodze przetargu.
- Informacja o unieważnieniu postępowania jest niezwłocznie publikowana przez Trakt na stronie internetowej Spółki.
- W postępowaniach Trakt dotyczących sprzedaży używanych środków trwałych będących własnością Trakt, nie przysługuje prawo do składania zażaleń, odwołań, skarg itp. Decyzje Zarządu i Komisji są ostateczne.
- Informacja dotycząca ochrony danych osobowych:
- Strony oświadczają, że znane są im przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, w szczególności ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych UE z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO).
- Strony zobowiązują się w szczególności do:
a) przetwarzania danych osobowych wyłącznie w zakresie i celu przewidzianym w powierzonych przez Administratora zadaniach,
b) zachowania w tajemnicy danych osobowych, do których będę mieć dostęp w związku z wykonywaniem zadań powierzonych przez Administratora,
c) niewykorzystywania danych osobowych w celach niezgodnych z zakresem i celem powierzonych zadań przez Administratora,
d) zachowania w tajemnicy sposobów zabezpieczenia danych osobowych,
e) ochrony danych osobowych przed przypadkowym lub niezgodnym z prawem zniszczeniem, utratą, modyfikacją danych osobowych, nieuprawnionym ujawnieniem danych osobowych, nieuprawnionym dostępem do danych osobowych oraz przetwarzaniem. - Strony przyjmują do wiadomości, iż postępowanie sprzeczne z powyższymi zobowiązaniami może być uznane za naruszenie przepisów Rozporządzenia o ochronie danych UE z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz ustawy z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
- Niniejszy przetarg jest zgodny z zapisami Regulaminu określającego zasady i tryb przeprowadzania przetargu na sprzedaż ruchomości w postaci używanych środków trwałych o wartości powyżej 20.000,00 złotych netto, stanowiących własność TRAKT Sp. z o. o. w Gliwicach przyjętego Uchwałą Zarządu Trakt Sp. z o.o. nr 21/IX/2021 z dnia 12.04.2021 r. Regulamin dostępny jest na stronie www.traktgliwice.pl w zakładce Ogłoszenia i Przetargi.
V. Używane środki trwałe przeznaczoną do sprzedaży można oglądać do dnia 12.06.2025 r. w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 – 13:00 po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym z nw. osobą.
Dodatkowych informacji technicznych udzielą:
- p. Joachim Łopocz kom. 513 023 431
Do pobrania:
Ogłoszenie przetargu nr 2-ST-2025