TRAKT SP. Z O.O.
Z SIEDZIBĄ W GLIWICACH UL. JANA PAWŁA II 2, KOD POCZTOWY
44 – 100 GLIWICE ZAREJESTROWANA W SĄDZIE REJONOWYM W GLIWICACH,
X WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO POD NUMEREM
KRS 0000115977, WYSOKOŚĆ KAPITAŁU ZAKŁADOWEGO: 6 670 300,00 ZŁ,
REGON: 272172931, NIP: 631-10-00-933
OGŁASZA
PRZETARG NR 3/SN/2023
w trybie licytacji ustnej na sprzedaż ograniczonych praw rzeczowych TRAKT Sp. z o.o. w postaci: prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej oznaczonej jako działki nr 1880/131, 1884/131, 74/2 i 73/2 o obszarze 8732 m2 wraz z własnością budynków i budowli posadowionych na tym gruncie położonych w Zabrzu przy ul. Makoszowskiej 24B objęty KW nr GL1Z/00017119/2 oraz wyposażeniem stolarni znajdującej się w budynku.
- Przedmiot przetargu:
Sprzedaż ograniczonych praw rzeczowych TRAKT Sp. z o.o. w postaci: prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej oznaczone jako działki nr 1880/131, 1884/131, 74/2 i 73/2 o obszarze 8732 m2 wraz z własnością budynków i budowli posadowionych na tym gruncie położonych w Zabrzu przy ul. Makoszowskiej 24B objęty KW nr GL1Z/00017119/2.
Nieruchomość położona jest w Zabrzu przy ul. Makoszowskiej 24B, składa się z działek nr 1880/131, 1884/131, 74/2 i 73/2 o obszarze 8732 m2 wraz z budynkami znajdującymi się na tym gruncie. Lokalizacja w dzielnicy dogodnie skomunikowanej z autostradą A-4 i DTŚ, w strefie zabudowy przemysłowej pozostałej po zlikwidowanej kopalni, w okolicy nie występują obiekty mieszkaniowe. Zgodnie z zapisami studium cały obszar oznaczony jest jako teren przemysłu, składów i magazynów - istniejących. Działki tworzą całość gospodarczą, północno-wschodnią granicą przylegający do drogi publicznej, ulicy Beskidzkiej. Do nieruchomości podłączona jest energia elektryczna, pozostałe media, to jest wodociąg i kanalizacja. W grudniu 2022 roku zainstalowany został kocioł olejowy, który stanowi podstawowe źródło ogrzewania.
Grunt zabudowany następującymi obiektami:
- budynek biurowy i stolarni - 796,00 m2,
- budynek magazynowy - 288,60 m2,
- budynek magazynowy - 266,20 m2,
- wiata magazynowa - 140,00 m2,
- warsztat samochodowy - 65,80 m2,
- garaż - 17,90 m2
Powierzchnia biurowa o podstawowym standardzie, poza tym obiekty wymagają remontu. Nieruchomość z dużym potencjałem inwestycyjnym, ale wymaga poniesienia znacznych nakładów.
W skład wyposażenia stolarni wchodzą ruchomości w postaci:
- Frezarka DYGA – Jaroma Jarocina JZPML; rok prod. 1987;
- Okleiniarka ILCAM 512; rok prod. 1988
- Formatówka Felder K700s/03, rok prod. 2006;
- Frezarka Dyga Jarocin przerobiona na piłę stołową, rok prod. 1987;
- Wyrówniarka DSZE-47 ŻNIN; rok prod. 1985;
- Wyrówniarka DSZA-40 ŻNIN; rok prod. 1977;
- Wyrówniarka ŻNIN; rok prod. 1986;
- Frezarka Kirchner Leipzing;
- Piła taśmowa DRFA-80 ŻNIN; rok prod. 1988;
- Piła stołowa; rok prod. 1977;
- Wiertarka pozioma PEMAL DWLA 25; rok prod. 1977;
- Wiertarka pozioma; rok prod. 1966;
- Szlifierka taśmowa DZJA-250; rok prod. 1986;
- Grubościówka FMF 6 Jarocin; rok prod. 1967;
- Tokarka do drewna DNKA-40; rok prod. 1967;
Nieruchomość obciążona jest hipoteką umowną łączną na kwotę 5.000.000,00 zł (słownie: pięć milionów złotych 00/100) na rzecz Orzesko-Knurowskiego Banku Spółdzielczego z siedzibą w Knurowie (wierzyciel hipoteczny). Sprzedający do dnia zawarcia przedwstępnej lub warunkowej umowy sprzedaży uzyska pisemne oświadczenie Wierzyciela hipotecznego zawierające zgodę na wykreślenie przedmiotowej hipoteki z księgi wieczystej, oraz złoży wniosek o wykreślenie przedmiotowej hipoteki z księgi wieczystej. Przedmiotowe dokumenty zostaną okazane Oferentowi, którego oferta zostanie wybrana, przed zawarciem przedwstępnej lub warunkowej umowy sprzedaży wraz z kopią wniosku o wykreślenie hipoteki.
- Cena wywoławcza:
- 1.550.000,00 zł netto (słownie: jeden milion pięćset pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100 netto).
- Sprzedaż powyższego prawa majątkowego podlega opodatkowaniu stawką podatku od towarów i usług w wysokości 23%.
- Warunkiem przystąpienia do przetargu jest:
- Wniesienie wadium w wysokości 77.500,00 zł.(słownie: siedemdziesiąt siedem tysięcy pięćset złotych 00/100) w terminie do dnia 07.08.2023 r. przelewem na konto Spółki o nr: ING BANK ŚLĄSKI 30 1050 1298 1000 0022 9199 3489. W tytule przelewu należy wpisać: „Wadium na przetarg nr 3/SN/2023”.
- Okazanie w dniu i miejscu określonym w pkt. IV Członkom Komisji Przetargowej dowodu tożsamości, a w przypadku podmiotów gospodarczych dodatkowo aktualnego (z ostatnich 3-ch miesięcy) wypisu z rejestru handlowego albo aktualnego (z ostatnich 3-ch miesięcy) zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej oraz dokumentów, z których wynika umocowanie do reprezentowania uczestnika przetargu.
- Przedłożenie w dniu i miejscu określonym w pkt. IV Członkom Komisji Przetargowej podpisanego oświadczenia (wg dołączonego wzoru) o tym, iż uczestnik licytacji:
- zapoznał się i akceptuje bez zastrzeżeń stan prawny i faktyczny, w tym techniczny przedmiotu przetargu,
- zapoznał się z Regulaminem określającym zasady i tryb przeprowadzania przetargu na sprzedaż ograniczonych praw rzeczowych TRAKT Sp. z o.o. w postaci: prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej oznaczonej jako działki nr 1880/131, 1884/131, 74/2 i 73/2 o obszarze 8732 m2 wraz z własnością budynków i budowli posadowionych na tym gruncie położonych w Zabrzu przy ul. Makoszowskiej 24B objęty KW nr GL1Z/00017119/2 oraz wyposażeniem stolarni znajdującej się w budynku,
- zapoznał się z treścią „Ogłoszenia”, warunkami przetargu i jego przebiegiem oraz trybem związanym z wydaniem przedmiotu przetargu i nie wnosi w powyższym zakresie jakichkolwiek zastrzeżeń,
- oświadcza, iż:
- nie pozostaje w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia i nie jest związany z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z członkami organów zarządzających i organów nadzorczych Sprzedającego oraz osobami, którym powierzono wykonanie czynności związanych z przeprowadzeniem przetargu, w tym Członkami Komisji Przetargowej,
- nie pozostaje ze Sprzedającym oraz osobami, którym powierzono wykonanie czynności związanych z przeprowadzeniem przetargu, w tym Członkami Komisji Przetargowej, w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości, co do jego bezstronności,
- nie został prawomocnie skazany za przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.
- Data i miejsce przetargu:
- Przetarg odbędzie się w dniu 08.08.2023 r. o godz. 11:00 w Zabrzu, ul. Józefa Lompy 11, pokój 309.
- Postanowienia ogólne:
- Komisja Przetargowa, niezwłocznie przed wywołaniem licytacji sprawdza, czy oferenci wnieśli wadium w należytej wysokości i w wyznaczonym terminie.
- Wadium przepada na rzecz Spółki, jeżeli żaden z obecnych uczestników licytacji nie zaoferuje ceny wywoławczej.
- Wadium złożone przez oferentów, których oferty nie zostaną przyjęte, zostanie zwrócone niezwłocznie po dokonaniu wyboru oferty.
- Wadium złożone przez nabywcę zostanie zarachowane na poczet ceny.
- Wadium przepada na rzecz Spółki, jeżeli oferent, którego oferta zostanie przyjęta, nie wpłaci całej ceny sprzedaży bądź uchyli się od zawarcia umowy we wskazanym przez Spółkę terminie.
- Licytacja odbywa się ustnie i przeprowadza ją Komisja Przetargowa.
- Licytacja jest ważna bez względu na liczbę uczestników, o ile zaproponowano cenę wywołania.
- Przewodniczący Komisji otwiera licytację, podając uczestnikom licytacji informację o jej warunkach, uczestnikach licytacji, wysokość postąpienia tj. 20.000,00 zł. (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/00) oraz składzie osobowym Komisji Przetargowej.
- Przewodniczący Komisji Przetargowej rozpoczyna licytację poprzez podanie ceny wywoławczej.
- Uczestnik licytacji przed podaniem oferowanej ceny podaje nazwisko albo nazwę firmy lub nazwę jednostki, którą reprezentuje.
- Uczestnicy licytacji zgłaszają ustnie coraz wyższe ceny, dopóki mimo trzykrotnego wywołania nie ma dalszego postąpienia.
- Zaoferowana cena przestaje wiązać uczestnika licytacji, jeżeli inny uczestnik zaoferował cenę wyższą.
- Licytację wygrywa uczestnik licytacji, który zaoferował najwyższą cenę.
- Przewodniczący Komisji Przetargowej udziela przybicia uczestnikowi, który zaoferował najwyższą cenę, zamyka licytację i ogłasza imię i nazwisko osoby, nazwę jednostki lub firmy, która licytację wygrała oraz podaje ofertę poprzedzającą przybicie.
- Przetarg uznaje się za rozstrzygnięty z chwilą zatwierdzenia jego wyników w formie uchwały przez Zarząd Spółki oraz po uzyskaniu zgód wymaganych organów Spółki. W przypadku konieczności uzyskania potwierdzenia o nieskorzystaniu przez uprawnione podmioty z prawa pierwokupu albo też wypełnienia innych, wnikających z obowiązujących przepisów prawa wymogów warunkujących sprzedaż, po wyborze oferty może zostać zawarta umowa przedwstępna lub warunkowa.
- Nabywca nieruchomości jest zobowiązany zapłacić całą cenę sprzedaży najpóźniej w ostatnim dniu roboczym przed dniem wyznaczonym do zawarcia umowy w formie aktu notarialnego. Za zapłatę ceny sprzedaży rozumie się wpływ środków na rachunek bankowy Spółki.
- Koszty zawarcia umowy sprzedaży ponosi nabywca.
- Informacja dotycząca ochrony danych osobowych:
- Strony oświadczają, że znane są im przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, w szczególności ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych UE z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO).
- Strony zobowiązują się w szczególności do:
- przetwarzania danych osobowych wyłącznie w zakresie i celu przewidzianym w powierzonych przez Administratora zadaniach,
- zachowania w tajemnicy danych osobowych, do których będę mieć dostęp w związku z wykonywaniem zadań powierzonych przez Administratora,
- niewykorzystywania danych osobowych w celach niezgodnych z zakresem i celem powierzonych zadań przez Administratora,
- zachowania w tajemnicy sposobów zabezpieczenia danych osobowych,
- ochrony danych osobowych przed przypadkowym lub niezgodnym z prawem zniszczeniem, utratą, modyfikacją danych osobowych, nieuprawnionym ujawnieniem danych osobowych, nieuprawnionym dostępem do danych osobowych oraz przetwarzaniem.
- Strony przyjmują do wiadomości, iż postępowanie sprzeczne z powyższymi zobowiązaniami może być uznane za naruszenie przepisów Rozporządzenia o ochronie danych UE z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz ustawy z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
- Spółka może odwołać lub zmienić warunki przetargu lub ogłoszenia, zamknąć przetarg bez wybrania którejkolwiek z ofert bez podania przyczyny, jak również żądać, w przypadku wystąpienia przesłanek, o których mowa w art. 705 kodeksu cywilnego, unieważnienia umowy zawartej w drodze przetargu.
- Nieruchomość przeznaczoną do sprzedaży można oglądać do dnia 07.08.2023 r. w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 - 13:00 po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym z nw. osobą.
Dodatkowych informacji udziela p. Janusz Grobelka nr tel. 32/230 22 27.
Do pobrania:
SIWZ przetarg nr 3-SN-2023
Regulamin sprzedaży 3-SN-2023